*

Antti Rautiainen

Kaikki blogit puheenaiheesta Liikenteen biopolttoaineet

Sähköautojen tulo voi yllättää

Liikenne tuottaa noin viidenneksen Suomen kasvihuonekaasuista.

Sipilän hallituksen tavoitteena on puolittaa liikenteen päästöt vuoden 2005 tasosta vuoteen 2030 mennessä. Suurin osa päästöistä syntyy maanteillä, joten ympäristöystävällisten ajoneuvojen yleistyminen on keskeistä. Tärkeää on myös parantaa liikenteen energiatehokkuutta sekä kehittää joukkoliikennettä ja uudenlaisia liikkumispalveluja.

Sähköautot ovat sekä vähäpäästöisiä että energiatehokkaita.

Atte Jääskeläinen, YLE, KEPU:n "vihreä" kaverikapitalismi ja totuusmedia

Ykkösaamu oli tänään jälleen räikeä esimerkki päätoimittaja Atte Jääskeläisen vetämästä linjasta, jossa YLE:n toimittajat on poliittisella ohjauksella pakotettu ajamaan nykyhallituksen "vihreän" kaverikapitalismin asiaa ympäristön, ihmisten hyvinvoinnin ja kansantalouden kustannuksella tilanteessa, jossa Suomi on joutunut biotalousstrategiassaan paitsioon EU:ssa ja jossa vain kansalliset kansantalouden kannalta kielteiset valtion tukitalouden satsaukset tulevat poliittisina vaihtoehtoina mahdollisiksi toimeenpantaessa energia- ja ilmastopolitiikkaa.

Satuja ja narinoita

Perjantaina oli Ylen Ykkösaamussa taas satutunti.

Aiheena oli hallituksen torstaina julkistama energia- ja ilmastostrategia, ja kansanedustaja Satu Hassi oli yhtenä keskustelijana studiossa kommentoimassa hallituksen linjauksia. Muutama hänen suustaan yleiseksi karannut väärinkäsitys vaatii toisen näkökulman. Sallikaa tämä narina.

"Vihreän" Euroopan iltarusko

Olen nyt ensimmäistä kertaa elämässäni samassa rintamassa ympäristöjärjestöjen kanssa tosin sillä varauksella, että ilman heidän alkuperäistä painostustaan ei tätä päätöntä ideaa liikenteen biopolttoaineista ja bioenergiasta olisi koskaan syntynyt.

Hallituksen energia- ja ilmastopolitiikka on Suomen talouselämälle ja ympäristölle vaarallinen ja kaikkien aikojen puhallus maanomistajille ja kaverikapitalisteille.

Ettei lapsi mene pesuveden mukana

Jo puolitoista vuotta sitten ennakoin vaietussa kirjassani "Vihreä Valhe - Valheen sysmustat juuret, sen salakavalat lonkerot ja murheelliset seuraukset (Auditorium 2015) ja uudelleen hieman myöhemmin Ympäristö ja Terveyslehdessä, että näin tässä tulee käymään. http://www.ymparistojaterveys.fi/wp-content/uploads/2009/10/YT8-2015-M.P...

Tiedotusvälineet, miksi pimitätte tärkeää tietoa suomalaisilta

Kohta kuukausi on kulunut siitä, kun EU:n komissio pudotti suomalaisen biojalostamofirman Kaidin järjestämässä aamiaistilaisuudessa monen ennakoiman ja erityisesti Suomea koskettavan uutispommin:

EU ei aseta liikenteen biopolttoaineille 2020 jälkeen enää lainkaan tavoitteita johtuen ympäristöjärjestöjen kuten Greenpeacen ja WWF:n raivokkaasta vastustuksesta johtuen. Erityisesti puusta valmistettavat liikenteen polttoaineet ovat järjestöjen tulilinjalla.

A-studio puffaa kaverikapitalismia

Juuri päättyneen YLE:n A-studion Kirsin Heikelin  ST1:n toimitusjohtajan Mika Anttosen haastattelu oli jotain niin uskomatonta kaverikapitalismin (engl. Crony Capitalism) puffausta, että oli vaikeaa tyynenä katsoa koko haastattelua ja siihen propagandistisesti sijoitettua Maailman Ilmatieteen järjestön WMO:n pääsihteerin Petteri Taalaksen kainalohaastattelua.

YLE:n A-studio piilotti suomalaisilta uutisen, miksi molemmat herrat olivat studiossa.

Suomelle luvassa todella kylmää kyytiä bioenergiarintamalla

SSS-hallitus pyrkii 50 % liikenteessä 50 % biopolttoaineiden sekotusosuuteen, kun EU komission viitoittamalla tiellä pyrkii 0 %:iin tai 1 %:iin monikansallisten ympäristöjärjestöjen (WWF ja Greenpeace) kiivaan lobbauksen vuoksi.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset

Julkaise syötteitä